Madurese Teacher's Difficulties In Speaking

Authors

  • Mohammad Amiruddin Universitas Madura
  • Ukhti Raudhatul Jannah Universitas Madura
  • Siti Sofia Universitas Madura

DOI:

https://doi.org/10.35127/kbl.v5i1.3965

Abstract

Abstrak:Tujuan penelitian ini adalah mendeskripsikan kesulitan-kesulitan yang di hadapi guru di Madura khususnya MTs Raudhatul Ulum in Kapedi di dalam pembelajaran speaking dan mendeskripsikan cara yang dilakukan guru dalam memecahkan masalah yang dihadapi dalam pembelajaran speaking. Penelitian ini merupakan penelitian kualitative dengan menggunakan pendekatan case study. Teknik pengumpulan datan yang digunakan adalah observasi, interview, dan dokumentasi. Coding, simplifying, displaying, dan summarizing data merupakan langkah-langkah dalam melakukan analisis data dalam penelitian ini. Hasil penelitian menunjukkan bahwa masalah atau kesulitan yang di hadapi guru di Madura dalam pembelajaran speaking adalah negative mindset dan ketertarikan siswa terhadap bahasa Inggris. Memotivasi siswa, mencampur dan mengalihkan kode, dan menggunakan strategi yang inovatif merupakan cara yang dilakukan guru dalam memecahkan kesulitan yang dihadapi. Dengan demikian, penting bagi guru beradaptasi dengan cara memodifikasi pendekatan yang digunakan dalam pembelajaran speaking. Keywords: Madura, kesulitan, belajar, speaking, pembelajaran Abstract:The purpose of the study is to describe the Madurese teachers’ difficulties in speaking at MTs Raudhatul Ulum in Kapedi. It also aims to describe the ways of the teachers overcoming those difficulties in speaking. This study is qualitative research. This research uses case study approach. Observation, interview, and documentation are the technique used in collecting the data. In analyzing the data, coding, simplifying, displaying, and summarizing the data are used. The results show that the teachers have two kinds of difficulties they are the students’ negative mindset in English and the students’ interest toward English. The teachers are using three kinds of solution to solve those problems those are giving spirit, mixing the language, and using innovative strategy. Therefore, it implies that teachers should go well with the circumstance by modifying their approach in speaking.Keywords: Madurese, difficulties, learning, speaking, instruction

Downloads

Published

2020-09-24

How to Cite

Amiruddin, Mohammad, Ukhti Raudhatul Jannah, and Siti Sofia. “Madurese Teacher’s Difficulties In Speaking”. KABILAH : Journal of Social Community 5, no. 1 (September 24, 2020): 60–73. Accessed April 25, 2024. http://ejournal.kopertais4.or.id/madura/index.php/kabilah/article/view/3965.

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.