INTEGRASI METAFISIKA DAN SAINS DALAM AL QURAN

  • winarto winarto Unisba Blitar

Abstract

Abstract

Al Qur'an as a guide for humans, then humans must make the Qur'an as a backrest and a guide in taking attitude, behavior and solving all problems that occur. The ultimate truth that must be absolutely believed without any doubt in it. Apart from that the Koran in which there is integration of science and metaphysics is full of great things that need to be revealed and studied more comprehensively so as to bring strong benefits and beliefs to humanity.

Keyword: Al Qur'an, Metaphysics, Islamic science

 

Abstrak

Al Quran sebagai petunjuk bagi manusia, maka manusia harus menjadikan al quran sebagai sandaran dan pedoman dalam mengambil sikap, perilaku serta memecahkan segala persoalan yang terjadi. Kebenaran hakiki yang harus diyakini secara  mutlak tanpa ada keraguan di dalamnya. Terlepas dari itu al Quran yang didalamnya terdapat integrasi sain dan metafisika sarat akan hal besar yang perlu dikuak dan dikaji lebih komprehensif agar membawa manfaat dan keyakinan yang kuat pada umat manusia.

 

Kata Kunci : al-Quran, Integrasi Metafisika dan Sain Islam

Published
2019-09-30
How to Cite
winarto, winarto. (2019). INTEGRASI METAFISIKA DAN SAINS DALAM AL QURAN. AL-IFKAR: Jurnal Pengembangan Ilmu Keislaman, 12(02), 57-85. Retrieved from https://ejournal.kopertais4.or.id/mataraman/index.php/ifkar/article/view/4140