INTERACTIVE MODULE LEARNING MEDIA AS A LEARNING RESOURCE IN SEMANTIC COURSES

Authors

  • Rita Rita Universitas Islam Sumatera Utara
  • Nila Safina Universitas Islam Sumatera Utara
  • Ratna Soraya Universitas Islam Sumatera Utara
  • Ade Tasya Amelia Universitas Islam Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.35127/kbl.v7i2.6308

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan prosedur pembelajaran dengan media modul interaktif pada mata kuliah semantic. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Penelitian ini menggunakan metode penelitian R & D (Reasearch and Development) dengan pendekatan kuantitatif. Teknik yang dilakukan dalam pengumpulan data yang digunakan wawancara dan Kuesioner (angket). Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis kuantitatif. Melalui data diperoleh dari validasi yang dilakukan oleh dosen ahli desain media dan ahli materi. Temuan penelitian, menunjukkan  bahwa Mata Kuliah Semantik desain pembelajaran yang dibuat layak diteraapkan kepada mahasiswa untuk menambah inovasi pembelajaran yang lebih menarik untuk menambah minat mahasiswa dalam menjalankan kegiatan mata kuliah. Modul yang dikembangkan pada materi semantik ini sangat layak  digunakan. Persentase kelayakan yang diperoleh sebesar 81,5%.   Kata Kunci: Media Pembelajaran, Pengembangan, Modul, Sematik     Abstract: This study aims to develop learning procedures with interactive module media in semantics courses. The method used in this research is research using research methods R & D (Research and Development) with a quantitative approach. The techniques used in data collection used interviews and questionnaires (questionnaires). The data analysis technique used is quantitative analysis. Through data obtained from validation carried out by lecturers of media design experts and material experts. The research findings indicate that the Semantics course design learning is feasible to apply to students to add more interesting learning innovations to increase student interest in carrying out course activities. The module developed on this semantic material is very feasible to use. The percentage of eligibility obtained was 81.5%.   Keywords: Learning Media, Development, Modules, Sematics

Downloads

Published

2022-12-26

How to Cite

Rita, Rita, Nila Safina, Ratna Soraya, and Ade Tasya Amelia. “INTERACTIVE MODULE LEARNING MEDIA AS A LEARNING RESOURCE IN SEMANTIC COURSES”. KABILAH : Journal of Social Community 7, no. 2 (December 26, 2022): 373–382. Accessed November 20, 2024. https://ejournal.kopertais4.or.id/madura/index.php/kabilah/article/view/6308.

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.