MODEL PREMISES STRATEGI PEMASARAN
Abstract
Abstract
In this journal, business experts try to make conceptual works of sketching the relationship model of the marketing scope, strategic marketing decisions and their effectiveness. This paper reveals some forms of support with the existing literature regarding the impact of strategic marketing environment on marketing decisions and the impact of strategic marketing decisions. However, the existing literature appears to have ignored the impact of strategic marketing decisions on the marketing environment. Also relevant literature, there is a gap between the impact of effectiveness of marketing strategies, on the marketing environment and strategic marketing decisions. So issues that are relevant in strategic decision management must be included in order for the understanding to be comprehensive. In addition, this journal proposes an empirical research agenda to test several models in several business sector functions and cultural contexts.
Keyword: Strategy, Marketing Model
Abstrak
Dalam jurnal ini, para pakar bisnis berusaha membuat karya konseptual sketsa model hubungan ruang lingkup pemasaran, keputusan strategis pemasaran dan efektifitasnya. Makalah ini mengungkapkan beberapa bentuk dukungan dengan literatur yang ada mengenai dampak lingkungan pemasaran strategis dalam keputusan pemasaran dan dampak dari keputusan strategis pemasaran. Namun, literatur yang ada tampaknya telah mengabaikan dampak keputusan pemasaran strategis pada lingkungan pemasaran. Juga literatur relevan yang ada, terjadi kesenjangan antara dampak evektifitas strategi pemasaran, pada lingkungan pemasaran dan keputusan pemasaran strategis. Maka isu-isu yang releven dalam manajemen keputusan strategis harus dimasukkan agar pemahaman menjadi komprehensif. Selain itu dalam jurnal ini mengusulkan agenda penelitian empiris untuk menguji beberapa model di beberapa fungsi sektor bisnis dan konteks budaya.
Kata Kunci: Strategi, Model Pemasaran