Penggunan Metode Kooperatif Two Stay Two Stray Dalam Meningkatkan Keaktifan Pembelajaran PAI Siswa Kelas VIII Di SMPN 2 Karawang Barat
Abstract
Use of the Two Stay Two Stray Cooperative Method in Increasing the Active Learning of PAI Class VIII Students of SMPN 2 West Karawang. This research aims to determine to what extent the use of the Two Stay Two Stray method can increase the active learning of class VIII students of SMPN 2 West Karawang in PAI subjects. The Two Stay Two Stray method is a cooperative learning model that emphasizes cooperation and positive interdependence among group members. In this research, the author conducted research regarding the implementation of the Two Stay Two Stray type cooperative learning strategy at SMPN 2 West Karawang. The results of this research show that using the Two Stay Two Stray method can increase students' active learning in PAI learning.
References
Arikunto, S. & J. C. S. A. (2014). Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta ; Bumi Aksara.
Elia silabana. (2019). penerapan model pembelajaran kooperatif tipe Two Stay Two stray untuk
meningkatkan aktifitas pelajaran matematika ( PTK pada siswa IVC SD Negri 01 Kota
bengkulu ). 18(no 1).
Febryan Edwin Nur Ramadhan dan Wardan Suyanto. (2019). Implementasi Metode
Pembelajaran Two Stay Two Stray untuk meningkatkan keaktifan dan hasil belajar
teknologi dasar otomotif siswa kelas X TKRB SMKN 1 SEDAYU.
Khairatun Nisa. (2021). penerapan model pembelajaran Two Stay Two Stray untuk
meningkatkan hasil belajar Fiqh di MTSN 1 BLANGKEJEREN.
MELIKHATUN. (2016). impelemntasi metode Two Stay Two Stray untuk meningkatkan
keaktifan belajar siswa dalam pembelajaran sejarah kelas x-3 di SMA Muhamadiyah
Mutilan kabupaten magelang.
Nurulanningsih, M. P. (2023). PENELITIAN TINDAKAN KELAS (PTK) SEBAGAI
PENGEMBANGAN PROFESI GURU BAHASA INDONESIA.
Rofiqoh. (2020). Model Two Stay Two Stray (TSTS) dalam pembelajaran matematika sekolah
dasar.
Tri aulia, Titin, & Eko Sri Wahyuni. (2024). Meningkatkan hasil belajar siswa menggunakan
model kooperatif tipe Teams Assisted Individualization dikelas VII Mts Al- Muhajirin
Rasau Jaya. 4.
TRI HANDAYANI. (n.d.). PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE
TWO STAY TWO STRAY UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA SDN
PELUANG PISAU.
Tri Purnomo Aji, & Siti Sri Wulandari. (2021). Copyright © 2021, Journal of Ofice
Administration: Education and Practice E-ISSN 2797-1139 340 Analisis Model
Pembelajaran Kooperatif Tipe Two Stay Two Stray (TSTS) Terhadap Hasil Belajar
Siswa.
Copyright (c) 2024 Hami Faqihah, Lily Sosiowati, Muhammad Naufal Zainul Haq, Nur Aini Farida, M. Makbul
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.