Menelisik Konsep Pendidikan Jerman dan Australia sebagai Benchmarking Pendidikan di Indonesia

Bahasa Indonesia

  • Suyadi Suyadi
Keywords: Kualitas, Penelitian, Adaptif

Abstract

Many factors influence education, of course it is possible if there is a difference in quality both between institutions and even between countries. It is this difference that triggers researchers to conduct research while at the same time comparing the differences through several influencing factors. The method used is literature study from various sources, both online and offline. The final objective of this comparison is to analyze the opportunities that the existing education systems in these two countries can adopt in the education system in Indonesia. Germany and Australia are known as adaptive countries in terms of differences of thought, especially in the implementation of their education policies. The researcher deliberately chose Germany and Australia as a comparison because both countries have an appropriate education system to be developed in Indonesia

References

Agustiar Syahnur, Perbandingan Sistem Pendidikan 15 Negara, Bandung: Lubuk Agung, 2001
Artikel "Tujuan pemerataan pendidikan Indonesia 'moderat', laporan UNESCO menunjukkan". The Jakarta Post edisi Sabtu 12 Juni 2008
A. Margrith Lin-Huber, Kulturspezifischer Spracherwerb, Bern: Verlag Hans Huber, 1998
Biro Statistik Autralian, Schools; Australia 1993, Camberra: ABS,
Chaedar Alwasilah, Filsafat Bahasa dan Pendidikan, Bandung: Rosda Karya, 2008
Cecep Wahyu Hoerudin, dkk, Makalah Studi Pendidikan Negara Jerman dan Indonesia, Universitas Pendidikan Bandung, 2009
Don Adams, Pola Pendidikan Dalam Masyarakat Kontemporer, di. Thut (Eds.), Polapola Pendidikan dalam Masyarakat Kontemporer, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2005
D ’Cruz J dan P. Langford (Eds.), Masalah dalam Pendidikan Australia, (Melbourne: Longman Cheshire,
Frackman, dkk, Kebijakan Pendidikan Tinggi di Jerman: Dalam Goedegebuure, Leo et al (Eds), Kebijakan Pendidikan Tinggi: Perspektif Komparatif Internasional, Paris: Pergamon Press,
H. Mohle, Republik Demokratik Jerman: Sistem Pendidikan, B. R. Clarke dan Neave, (Eds), The Encyclopedia of Higher Education, Vol. 1, Oxford: Pergamon Press,
John Francis Cramer dan George Stephenson Browne, Pendidikan Kontemporer, New York: Harcourt Brace, 1956
J. T. Fey, Sistem Pendidikan Republik Federal Jerman. F. Husen dan Postlethwaite (Eds),
Ensiklopedia Pendidikan Internasional. New York:Pergamon Press,
L. Ingvarson dan Chadbourne, (Eds.), Menilai Pekerjaan Guru: Arahan Baru dalam Apparaisal Guru, Melbourne: ACER,
Robert F. Lawson, Pendidikan Rekonstruksi: Sekolah dan Universitas Jerman Timur setelah Unifikasi oleh Rosalin M. O Princhard, (Resensi Buku), Dalam Tinjauan Pendidikan Komparatif, Vol. 44 No. 1, Februari, 2000
U. Teichler dan B. Kehm, Sistem Pendidikan Tinggi Republik Federal Jerman Clarke, B. R., dan Neave, G. (Eds), The Encyclopedia of Higher Education, Vol. 1 (Oxford: Pergamon Press
W.B Elley, Studi IEA Membaca Literasi, Den Haag: Asosiasi Internasional untuk Evaluasi Pencapaian Pendidikan
Published
2020-12-16
How to Cite
Suyadi, S. (2020). Menelisik Konsep Pendidikan Jerman dan Australia sebagai Benchmarking Pendidikan di Indonesia: Bahasa Indonesia. Jurnal Elkatarie : Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Sosial, 3(2), 420-438. Retrieved from https://ejournal.kopertais4.or.id/sasambo/index.php/elkatarie/article/view/4001
Section
Articles