STRATEGI QIRA'AH DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI MI
Abstract
This research is motivated by problems related to reading strategies in Arabic language learning. Starting from getting to know more closely what a strategy is to what is called a laearning strategy, what are the objectives of reading strategies in learning Arabic, especially in Islamic elementary schools or beginner level, and various kinds of reading strategies in an effort to achve maximum results in the language learning process Arabic, especially at Islamic elementary school. In exploring this reasearch, the researcher conducted a library study or library research to help make it easier to find references wich could be in the form of books and journals. So, in the results the researcher raised several reading strategies that can be used in learning Arabic at Islamic elementary school, including: 1) reading aloud, 2) reading silently 3) reading quickly, 4) recreational reading, 5) analytical readingDownloads
Published
2025-01-19
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2025 JURNAL ILMU AL-QUR'AN DAN TAFSIR NURUL ISLAM SUMENEP

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
AL-QORNI COPYRIGHT NOTICE
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam AL-QORNI yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs  jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC BY-SA).
- Semua Informasi yang terdapat di AL-QORNI bersifat akademik. AL-QORNIÂ tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.