KEBIJAKAN MONETER FISKAL DALAM PEREKONOMIAN

  • Luluk Masrufah Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya

Abstract

Dalam kegiatan perekonomian pasti kenal akan dari kebijakan ekonomi dan kebijakan makro untuk lebih memahami akan hal itu, kita paparkan maksud dari keduanya. Kebijakan ekonomi ialah bentuk kebijakan atau keputusan yang dilakukan oleh pemerintah yang berkaitan dengan kegiatan perekonomian dalam mengatasi akan permasalahan perekonomian contoh diantaranya pada penetapan sistem perpajakan, suku bunga, anggaran perintah dan lain- lain.

Sedangkan kebijakan makro ialah suatu bentuk kebijakan pemerintah dalam semua aspek perekonomian di tingkat nasional. Ada dua macam kebijakan ekonomi diantaranya kebijakan moneter dan kebijakan fiskal dan keduanya memiliki ciri, jenis, dan tujuan tersendiri tetapi saling keterkaitan satu sama lain dalam menguatkan perekonomian indonesia.

 

Kata kunci : Kebijakan, Ekonomi, Moneter, Fiskal

 

ABSTRAK

In economic activity, you must know about economic policy and macro policy. To better understand this, we will explain the meaning of both. .Economic policy is a form of policy or decision made by the government relating to economic activities in overcoming economic problems, for example in the determination of the tax system, interest rates, budget orders and others.

while macro policy is a form of government policy in all aspects of the economy at the national level. .There are two kinds of economic policies including monetary policy and fiscal policy and both have their own characteristics, types, and objectives but are interrelated with each other in strengthening the Indonesian economy.

 

Keywords : Policy, Economy, Monetary.Fiscal

Published
2022-02-27
How to Cite
Masrufah, L. (2022). KEBIJAKAN MONETER FISKAL DALAM PEREKONOMIAN . Jurnal Qiema (Qomaruddin Islamic Economics Magazine), 8(1), 7-22. https://doi.org/10.36835/qiema.v8i1.3770
Section
Articles