Peran Orang Tua dan Pendidikan Anak di Era Digital Peran Orang Tua dalam Peningkatan Pendidikan Anak di Era Digital di Desa Ketawang Daleman Ganding

Authors

  • Ah Syamli
  • Fitriyah
  • Lailatur Rahmah
  • Febriani Indah Fajrotin

Keywords:

Peran Orang Tua, Pendidikan Anak, Era Digital

Abstract

Parents are the first school and educator for every child in printing wise characters in every way. Then the role of parents is of course also very influential in preparing a child mentally and personally how to deal with an era that continues to develop, including the digital era. The digital era is an era that cannot be avoided because it covers all lines of life, but also cannot be too accepting, because behind the benefits of the digital era, it also saves some disadvantages that can cause a decline in children's education. With that, the shape of the role of parents and the driving and inhibiting factors of parental participation in children's education greatly affect how children respond and how children characterize this digital era. Orang tua merupakan sekolah dan pendidik pertama bagi setiap anak dalam mencetak karakter yang bijak dalam setiap hal. Kemudian peran orang tua tentu juga sangat berpengaruh dalam mempersiapkan mental dan diri seorang anak bagaimana menghadapi zaman yang terus berkembang, termasuk era digital. Era digital merupakan era yang tidak bisa di hindari karena sudah meliputi semua lini kehidupan, tetapi juga tidak bisa terlalu menerima, karena di balik manfaat-manfaat era digital, ia juga menyimpan bebrapa mudharat yang dapat menyebabkan merosotnya pendidikan anak. Dengan itu, bentuk peran orang tua dan faktor pendorong serta penghambat dari keikut sertaan orang tua dalam pendidikan anak sangat berpengaruh bagaimana respond dan cara anak menyifati era digital ini.

Downloads

Published

2023-03-18

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.