Manifestation of Learning English at School

Authors

  • Yamani
  • Miftahul Ulum
  • Nasiri

Keywords:

manivestasi, pembelajaran, bahasa Inggris dan sekolah

Abstract

The aim of writing this paper is to find out the importance of learning English at school. Writing the paper uses the literature review method (library research). From the discussion it can be concluded that learning English at school is very important. The learning method that is very often used is CLT because it is effectively used as a method in the English language teaching and learning process. This is based on the communication skills obtained by students, not just mere knowledge, students will be motivated and feel that something they have learned can be useful and used in language. English is a universal language because it is used by most countries in the world as the main language. Apart from that, English is an international language that is important to master or learn. Several countries, especially former British colonies, place English as a second language that must be mastered after their native language. Moment This, aged child early faced with media digital Which based Language English. So strategies are needed so that young children's English language skills develop more optimal. Method study in matter This is descriptive qualitative, subject study amount 14 child from class A1, 12 child from A2 And 1 Teacher Language English in R.A Arrosyidiyah Sampang. Collection data done with observation, interview, And documentation. The results of research at RA Arrosyidiyah Mambaul Ulum Sampang developed English language learning in the teaching and learning process and providing stimulation to students from an early age school. Strategy learning Language English with method sing, play, ask answer, and make use of the items available in class. Through this strategy, children succeed develop ability Language English with Good. Tujuan penulisan makalah ini adalah untuk mengetahui pentingnya pembelajaran bahasa Inggris di sekolah. Penulisan makalah menggunakan metode tinjauan pustaka (library study). Dari pembahasan dapat disimpulkan bahwa pembelajaran bahasa Inggris di sekolah sangatlah penting. Metode pembelajaran yang sangat sering digunakan adalah CLT karena efektif digunakan sebagai metode dalam proses belajar mengajar bahasa Inggris. Hal ini didasarkan pada kemampuan komunikasi yang diperoleh siswa, bukan sekedar pengetahuan belaka, siswa akan termotivasi dan merasa bahwa sesuatu yang dipelajarinya dapat bermanfaat dan digunakan dalam berbahasa. Bahasa Inggris merupakan bahasa universal karena digunakan oleh sebagian besar negara di dunia sebagai bahasa utama. Selain itu, bahasa Inggris merupakan bahasa internasional yang penting untuk dikuasai atau dipelajari. Beberapa negara, terutama negara bekas jajahan Inggris, menempatkan bahasa Inggris sebagai bahasa kedua yang harus dikuasai setelah bahasa ibu. Saat ini, anak usia dini dihadapkan pada media digital yang berbasis bahasa Inggris. Maka diperlukan strategi agar kemampuan bahasa Inggris anak usia dini berkembang lebih optimal. Metode penelitian pada materi ini adalah deskriptif kualitatif, subjek penelitian berjumlah 14 anak dari kelas A1, 12 anak dari A2 dan 1 orang Guru Bahasa Inggris di R.A Arrosyidiyah Sampang. Pengumpulan data dilakukan dengan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil penelitian di RA Arrosyidiyah Mambaul Ulum Sampang mengembangkan pembelajaran bahasa Inggris dalam proses belajar mengajar dan memberikan stimulasi kepada siswa sejak usia dini di sekolah. Strategi pembelajaran Bahasa Inggris dengan metode bernyanyi, bermain, bertanya jawab, dan memanfaatkan item-item yang tersedia di kelas. Melalui strategi ini, anak berhasil mengembangkan kemampuan Bahasa Inggris dengan Baik.  

Downloads

Published

2023-09-01

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.