Manajemen Pembelajaran Al-Qur'an dan Hadist di MTS Muhammadiyah 15

Authors

  • Aris Firjatullah Pratama

Keywords:

Al-Qur’an dan Hadist, MTS Muhammadiyah 15, Manajemen Pembelajaran

Abstract

The aim of this research is to determine the management of Al-Qur'an Hadith learning at MTS Muhammadiyah 15. This research uses a qualitative method where data collection is carried out in 3 ways, namely observation, interviews and documents. Data analysis techniques are carried out by looking at the state or situation of the research environment. The results of this research are that the management of Al-Qur'an and Hadith learning is carried out in 3 stages, namely: Planning, Implementation and Evaluation Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui manajemen pembelajaran Al-Qur’an Hadist di MTS Muhammadiyah 15. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dimana pengumpulan data dilakukan dengan 3 cara yakni observasi, wawancara, dan dokumen. Teknik analisa data dilakukan dengan melihat keadaan atau situasi lingkungan penelitian. Hasil dari penelitian ini bahwa manajemen pemebelajaran Al-Qur’an dan Hadist dilakukan 3 tahap yakni : Perencanaan, Pelaksanaan, dan Evaluasi

Downloads

Published

2024-09-05

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.