ANALISIS PEMIKIRAN SYEKH NAWAWI DALAM BIDANG PENDIDIKAN
Abstrak
Sheikh Al-Bantani is the leader of the Islamic Community in the Middle East and Southeast Asia, especially in Indonesia. Apart from being the leader of the Islamic Community, Sheikh Nawawi is also known as an expert scholar in his field, especially in the field of education. So this research was conducted to find out how Sheikh Nawawi thought in the field of education. The research method used is literature study, namely a method of reviewing library literature from various sources to mutually strengthen the descriptions presented. Data analysis uses literature descriptive methods which are carried out objectively so that the results of this research are worthy of being a reference for further research and to enrich the repertoire of Islamic religious education research. The results of the research show that Sheikh Nawawi's educational thought has its own characteristics, namely ta'lim, tarbiyah and ta'dib. Education is not only physical education (practical/charity), but also intellectual, mental/spiritual education for life or long-term education, especially from mahdi to death (lahdi).
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-sa4.footer##Persyaratan yang harus dipenuhi oleh penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak naskah publikasi pertama bersamaan dengan berlisensi di bawah Lisensi Creative Commons Attribution yang memungkinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan pernyataan kepenulisan pekerjaan dan publikasi awal di jurnal ini.
-
Penulis dapat masuk ke dalam penyusunan kontrak tambahan terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi kaya isu jurnal (misalnya: posting ke sebuah repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal di jurnal ini.
-
Penulis diperbolehkan dan didorong untuk mengirim karya mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusi atau website mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran produktif, serta kutipan sebelumnya dan lebih parah dari karya yang diterbitkan. (lihat Pengaruh Open Access ).
Karya ini dilisensikan di bawah CC BY-SA